Na úvod bych chtěla zmínit, že nejsem výživový poradce, v jídle a jeho hodnotách stále ještě hodně tápu, tudíž jsem záměrně tento článek nenazvala “zdravé” tipy a níže uvedené jídlo je zkrátka jídlo, které mě osobně moc chutná a proto ho doporučuji dále.

Popravdě jsem s jídlem nikdy neměla úplně hezký a zdravý vztah. Buď jsem jedla hodně a nezdravě nebo naopak málo. Někdy jsem zapomínala, že bych měla jíst, jindy jsem nemyslela na nic jiného.

Už na škole jsem zapomínala svačiny, následně jsem si je úplně přestala připravovat a často si je spíše kupovala. Moje střední byla plná párků v rohlíkách, kečupových rohlíků, brambůrek a svačin mojí kamarádky (tímto tě zdravím, Naty). Do teď si cestu ke správnému stravování hledám, ale už jsem na tom rozhodně lépe než dříve. Snažím se připravovat si častěji svačiny a nedělat z toho předem „boj“. Naopak se učím s jídlem vycházet a pokouším se si jeho přípravu užívat. Zatím se mi to celkem daří ale vím, že je to běh na dlouhou trať a ještě mi to chvíli bude trvat.

Zrovna dnes si mi stěžovala mladší kolegyně, že už neví, co má vymýšlet ke svačinám a že ji připadá jednodušší si něco koupit a tak říkajíc se odbýt. Úplně mi připomněla mé mladší já a tak jsem ji řekla, že ji zkusím sepsat, co ráda svačím já. Jak jsem nad tím tak přemýšlela, došlo mi, že bych si tyto tipy měla někam uložit, jelikož i já jsem občas bez nápadu a nemám pro něj kam sáhnout. Rozhodla jsem se tedy sepsat tyto tipy sem, abych si je mohla občas připomenout a třeba jimi i někoho inspirovat. Svačiny se snažím dělat co nejrychlejší a nejjednodušší, ale samozřejmě tak, aby byly chutné a ne jen plné prázdných kalorií.

◦ Tmavý toustový chléb, lučina a nakrájené avokádo pokapané citronem + pepř, případně trochu soli 🥑

◦ Nakrájená zelenina do misky (mrkev, kedlubna, ředkvičky, atd.) 🥕

◦ Zeleninový salát (rajče, okurka, paprika, balkánský sýr, ledový salát, baby špenát, prostě cokoliv) 🥗

◦ Tmavá kaiserka, cottage sýr, ředkvičky/bílá paprika 🫑

◦ Musli + bílý jogurt 🍫

◦ Tmavé pečivo, tvaroh smíchaný s pažitkou 🥪

◦ Kousek ovoce 🍎

◦ Rozmačkaný banán, vločky, tvaroh a bílý jogurt 🍌

◦ Ovocný salát 🍒

◦ Jogurt (bílý, řecký, skyr, atd.) 🍶

◦ Nakrájené rajče, mozarella, čerstvá bazalka 🍅

◦ Tmavé pečivo, cottage sýr, schwarzalská šunka, cherry rajčata 🥓

◦ Tmavé pečivo, gervais, šunka 🍞

◦ Obložený talíř do misky (nakrájená zelenina, šunka, sýr) 🥒

◦ Rýžový chléb a šunka, sýr 🧀

◦ Ovesná kaše 🫕

◦ Protein 🥛

◦ Tmavé pečivo a domácí vajíčková pomazánka + cherry rajčata 🥚

◦ Tmavé pečivo a domácí tuňáková pomazánka s cibulkou 🐟

◦ Zeleninový salát s kuřecími kousky 🍗

◦ Vajíčková omeleta v tmavém pečivu s avokádem 🍳

◦ Tmavé pečivo s avokádovou pomazánkou a petrželkou 🥑

◦ Tuňák a tmavé pečivo s lučinou 🧈

◦ Zapečená tortilla plněná zeleninou, kuřecím masem a bílým jogurtem s česnekem 🌯

◦ Ovocné či zeleninové smoothie (případně s proteinem) 🧋

◦ Sushi 🍱

◦ Domácí lívance 🥞

◦ Domácí vafle 🧇

◦ Puding (případně s proteinem) 🍮

Z mého seznamu je celkem dost patrné, že jsem fanoušek spíše slaných svačin.

Jak to máte vy? Co nejraději svačíte? Inspirujte mne dole v komentářích a mějte krásný den!

Share: